Naujienos

Kokią grąžinimo ir reintegracijos politiką vykdo Europos šalys?

2024 09 06


Europos migracijos tinklas (EMN) pristato naują tematinį pranešimą „Nuosekli grąžinimo ir reintegracijos pagalba“, kuriame nagrinėjamos gerosios praktikos ir iššūkiai koordinuojant skirtingus trečiųjų šalių piliečių grąžinimo ir reintegracijos etapus EMN šalyse narėse ir stebėtojo statusą turinčiose šalyse. Tyrimas gilinasi, kaip sustiprinti institucines sistemas ir sukurti veiksmingas nacionalines strategijas, kurios padėtų užtikrinti nuoseklų ir struktūruotą požiūrį į grąžinimą ir reintegraciją.

Šio tyrimo pagrindas – 2021 m. pristatyta Europos Sąjungos (ES) savanoriško grįžimo ir reintegracijos strategija, kurioje pabrėžiama nuoseklumo, kaip veiksmingos ir tvarios grąžinimo ir reintegracijos politikos pagrindo, svarba. Šiame kontekste nuoseklumas suprantamas kaip sistemingas įvairių su grąžinimu ir reintegracija susijusių veikėjų ir veiklos etapų derinimas nacionaliniu lygmeniu.

Tematiniame pranešime pastebėta, kad dauguma EMN šalių narių ir stebėtojo statusą turinčių šalių įgyvendino nuoseklų požiūrį teikiant grąžinimo ir reintegracijos pagalbą (AT, BG, CY, CZ, DE, EE, EL, ES, FI, FR, IE, IT, LT, LV, MT, NL, PL, PT, SE, SK, UA, RS). 13 iš šių šalių yra sukūrusios specialius darbo mechanizmus ar platformas, pavyzdžiui, darbo grupes, siekdamos užtikrinti ir stebėti veiksmingą visų dalyvaujančių šalių bendradarbiavimą (AT, BE, CY, CZ, DE, EE, ES, FI, FR, IT, MT, NL, PL).

Ispanija ir Prancūzija parengė teisines sistemas, kuriose apibrėžti grąžinimo ir reintegracijos srityje dalyvaujančių veikėjų vaidmuo ir bendradarbiavimo mechanizmai. Latvija, Kipras ir Malta įgyvendino standartines veiklos procedūras, kuriomis vadovaujasi įvairios institucijos, siekdamos užtikrinti nuoseklų programų vykdymą.

Vis dėlto kyla sunkumų, įskaitant komunikacijos ir koordinavimo tarp institucijų problemas, kvalifikuoto personalo trūkumą, fragmentiškas stebėsenos sistemas ir ribotą finansavimą. Pavyzdžiui, Vokietijos federalinė sistema apima daug suinteresuotųjų šalių, o tai gali apsunkinti koordinavimą. Švedijoje pastebima, kad skirtingi institucijų prioritetai gali trukdyti laikytis vieningo požiūrio. Be to, kai kurios šalys, tokios kaip Belgija, pabrėžė būtinybę geriau suderinti grąžinimo ir reintegracijos standartus ES lygmeniu, kad būtų išvengta dubliavimosi ir neveiksmingumo.

Didžioji dauguma EMN šalių narių ir stebėtojo statusą turinčių šalių (AT, CY, CZ, EE, ES, FI, FR, HR, HU, IE, LT, LU, LV, MT, NL, PL, SK, RS) pranešė, kad jų grąžinimo ir reintegracijos politika yra suderinta su kitomis nacionalinėmis politikos kryptimis.

Nuoroda:
Tematinis pranešimas (EN)